maanantai 6. syyskuuta 2010

Treeniblogi alkakoon!

Eilen aloitettiin Indyn kanssa tottelevaisuuskoulutus L-UKK:in tokoryhmässä. Meidän ryhmä koostuu lähinnä rekikoirista! Olin yllättynyt, mutta tosi hyvin ne siellä tokoili, olivat paljon edistyneempiä, kuin me juuri aloittaneet :D Lisäksi ryhmässä on käyttösakemanni uros.

Aloitettiin treenit ihan ohitusharjoituksella ja mentiin läheisellä kadulla ympyrää kolmen koirakon jonoissa ja ohitettiin toinen jono. Ohitus onnistui meidän osalta hyvin, kunhan oli kanapala nokan edessä koko ajan :D

Seuraavaksi oli vuorossa toinen ohitusharjoitus muiden joukossa pujotellen, siinäkin Indy jaksoi keskittyä minuun hyvin, eikä juuri vilkuillut ohitettavia koirakoita! Olin kovin ylpeä vauvasta!

Perusasennon harjoittelu ei mennytkään ihan odotetusti, olen nimittäin opettanut Indyn liian vinoon ja nojaamaan jalkaani vasten.. Eli siinä hiottiin sitten asentoa hieman kauemmas ja suoruutta. Loppujen lopuksi meni ihan hyvin ja tätä pitää harjoitella lisää kotono.

Seuraamisen alkeita alettiin Indyn kanssa opettelemaan ihan muutamalla askeleella ja pyrittiin lopettamaan liike perusasentoon. Se oli kauhean hankalaa, koska tässä vaiheessa Indy oikein imi itseään mun jalkaa vasten :P Eli tälläkin saralla lisää ja lisää harjoittelua!

Otettiin ihan lyhyitä pätkiä seuraamista, enkä silloin vielä vaatinut pysähtymisessä istua vaan vapautin koiran heti seuraamisen loputtua.

Kaiken kaikkiaan olin todella tyytyväinen aloitukseemme, pitkä matka on vielä edessä, mutta sitä innolla odotellessa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti